آپلود عکس"/>
loading...

مجله پیام سرا

استانبول جاذبه فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه محسوب می شود و به دلیل جاذبه های تاریخی و گردشگری مختلفی که در خود دارد، سالانه تعداد بی شماری از مسافران را به سمت خ

بازدید : 230
سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 13:42

آپلود عکس" >

ایاصوفیه جزء زیباترین جاهای دنیا

استانبول جاذبه فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه محسوب می شود و به دلیل جاذبه های تاریخی و گردشگری مختلفی که در خود دارد، سالانه تعداد بی شماری از مسافران را به سمت خود جلب می کند. این شهر تاریخی و فرهنگی بین دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و همین امر بر جذابیت آن می افزاید. در میان همه جاذبه های منحصر به فردی که در استانبول دیده می شود، یکی از جاذبه های آن نقش بسزایی در جذب توریست ها به سمت خود دارد. این جاذبه چیزی جز مسجد ایاصوفیه نیست. از هر کسی که بپرسید این مسجد را زیباترین و البته شگفت انگیز ترین مکان دیدنی استانبول معرفی می کند. اگر تصمیم گرفته اید سری به استانبول بزنید و جاذبه های مختلف آن را نزدیک تماشا کنید، حتما بازدید از مسجد ایاصوفیه را در برنامه هایتان داشته باشید. در این مقاله قصد داریم راجع به این مسجد اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم از این رو دعوت می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

مسجد ایاصوفیه زیباترین مسجد شهر استانبول

به جرات می توان گفت که این مسجد نماد شهر استانبول است و در سال های گذشته توانسته است عنوان پربازدیدترین مکان گردشگری این شهر را از آنِ خود کند. بنای این مسجد یکی از شاهکارهای معماری دوران بیزانس محسوب می شود و در دوره امپراطوری بیزانس و در سال 532 میلادی ساخته شده است. زمانی که تاریخچه این مسجد را مطالعه می کنید، به نکات مهمی دست پیدا خواهید کرد. یکی از مهم ترین نکاتی که درباره ایاصوفیه وجود دارد، تغییر کاربری آن از کلیسا به موزه و سپس مسجد است. این بنا در طول دوره های تاریخی مختلف، فراز و نشیب های مختلفی به خود دیده است و به همین دلیل یکی از مکان های جذاب توریستی در استانبول محسوب می شود.

این بنا تا به امروز سه بار مرمت و بازسازی شده است . مسجد ایاصوفیه به شکل مستطیلی ساخته شده و طول و عرض آن 100 در 70 متر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در طول مرمت و بازسازی این بنا، ارتفاع آن نیز چندین بار تغییر کرده است و در حال حاضر ارتفاع 55 متری دارد. موزاییک باقی مانده از قرن یازدهم که در بالای دروازه خروجی خودنمایی می کند، یکی از جاذبه های اصلی آن به شمار می رود. خارج از ساختمان اصلی نیز مقبره 5 پادشاه را می توانید بیابید که در کنار درب خروجی اصلی قرار گرفته است. این بنا قدمتی بیش از 1500 سال دارد و به همین دلیل بازدید از آن می تواند اطلاعات تاریخی شما درباره ترکیه را افزایش دهد. اگر به استانبول سفر کردید حتماً سری به این مسجد بزنید و زیبایی های آن را از نزدیک به تماشا بنشینید.

دیدنی های مسجد ایاصوفیه

حالا که با معماری این بنای شگفت انگیز آشنا شدیم، باید به سراغ دیدنی های آن برویم و دلیل سفر و بازدیدمان از این مکان تاریخی را دو چندان کنیم. بازدید از یک بنای تاریخی که قدمت آن به قرن ها پیش باز می گردد به تنهایی می تواند ارزشمند باشد، اما زمانی که به این ناحیه سر می زنید باید با سایر جاذبه های دیدنی اش هم آشنا باشید تا بتوانید با کوله باری پر از تجربیات منحصر به فرد به شهر و دیارتان بازگردید.

موزه ایاصوفیه

یکی از جذاب ترین دیدنی های ایاصوفیه را می توان موزه‌ی آن نامید. آثاری که در این موزه نگهداری می شوند بسیار ازرشمند هستند و قدمت برخی از آن ها به قرون وسطی نیز باز می گردد.

موزاییک های ایاصوفیه

از محبوب ترین آثار هنری که در این مسجد به چشم می خورد، نقاشی های موجود بر روی کاشی هایی است که بسیار زیبا و هنرمندانه طراحی شده اند. این نقاشی ها به قدری زیبا و چشم نواز هستند که می توانید ساعت ها جلوی آن بنشینید و خیره تماشایشان کنید. از جمله معروف ترین موزاییک هایی که در مسجد ایاصوفیه وجود دارد موزاییک حضرت مسیح است. در این موزاییک تصویری از حضرت مسیح به همراه لئوی ششم دیده می شود. البته این تنها موزاییکی نیست که در این مسجد یافت می شود. موزاییک سونو که نشان دهنده تصویری از حضرت مریم و مسیح است نیز در این بنای تاریخی نگهداری می شود.

نقاشی دو فرشته

ئر دو طرف محراب ایاصوفیه نقاشی از دو فرشته گنجانده شده است که بر اساس گفته باستان شناسان و مورخان این دو فرشته جبرئیل و و میکائیل هستند.

اطلاعات بازدید از مسجد ایاصوفیه در استانبول

برای اینکه بتوانید همه جاذبه های منحصر به فرد مسجد ایاصوفیه را از نزدیک تماشا کنید باید خودتان را به استانبول برسانید. در این شهر بیشتر وسایل نقلیه عمومی همچون مترو، اتوبوس و تاکسی آماده خدمت رسانی به شما هستند و می توانند مسیر شما را برای رسیدن به این مسجد هموار سازند. کافی است خودتان را به محله سلطان احمد برسانید و از آنجا به میدان ایاصوفیه بروید. بازدید از این موزه در تمام روزهای هفته به جز دوشنبه ها امکان پذیر است.

برای مشاهده ارزان ترین قیمت تور استانبول می توانید به سایت لحظه آخر مراجعه کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 38
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 133
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 7333
  • بازدید کلی : 50476
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی